Totalt antall sidevisninger

tirsdag 21. august 2012

Tur med hurtigruteskipet MS Nordnorge


Min mann jobber som styrmann på MS Nordnorge. Han har vært borte mesteparten av sommeren, og etter en sommer inkludert ferie alene med barna, kjente jeg behovet for husmorferie. Mannen ordnet med at jeg fikk bli med en tur, og etter en prat med arbeidsgiver og mine foreldre var alt klart for meg å bli med. Gikk ombord fredagskveld, og ruta Rørvik-Bergen-Rørvik sto for tur. Jeg, alenetid, gjøre ingentig, og MASSE strikking sto på dagsplanen :-)

Wimp på øret, kaffe i koppen, strikking i fingrene, og ingen som maste på meg var perfekt start på dag en :D


Når man er på husmmorferie, trenger man ikke å tenke på klokkeslett, så et glass vin og strikking var en perfekt kombinasjon!


Mannen går alltid opp til Fløyen når han kommer til Bergen, så da måtte jeg bare henge på. Var det husmorferie eller treningsleir jeg skulle på?

Når vi står på hurtigrutekaia og ser opp på Fløyen, tenker man at dette er umulig, er jo råååålangt opp dit jo!!!!!!!


Men jeg klarte det!!!!!!! Og vi brukte en og en hall time, og da inkludert trøing mellom masse turister og en tur innom Narvesen.



Mannen jobber natt, og sover på dagen så jeg fikk masse alenetid. DEILIG! Han har igjen vakt på ettermiddagen, og da var jeg for det meste på brua sammen med han. Herlig utsikt der oppe, og jeg fant ut at det gikk heeeeelt fint og strikke der også, i kapteinstolen ;)



På tur opp Fløyen lovet jeg meg selv belønning på Narvesen, i form av strikkeblader, men utvalget vår så dårlig at jeg gikk tomhent derfra. Når vi kom til Molde, fant jeg endelig belønningen min :-)


På tur gjennom Stokksundet, mellom Trondheim og Rørvik, ble vi oppkalt av selveste Kongeskipet, de ventet til vi var kommet oss gjennom.


Nå er jeg kommet meg vel hjem, til stor glede for mine 3 små. Mine prosjekter gjennom turen blir blogget senere, når jeg har fått festet trådene ;) Så var det en ting jeg bare MÅTTE ta bilde av. Er veldig glad i regnbuefarget garn, men regnbuefargede gardiner på lugaren, var ikke like fint ;)



4 dager husmorferie gjorde susen for kropp og sjel. TUSEN TAKK til Kaptein Geir Johannesen og hans besetning ombord på MS Nordnorge som bidro til at jeg fikk en helt super tur. Hadde det skikkelig koselig sammen med dere!







1 kommentar:

  1. Guriland for ein flott husmorferie du må ha hatt!
    Og eg hadde nok belønna meg sjølv på same vis, om eg gjekk opp Fløyen ;o)
    Siri

    SvarSlett